Laxfilé med fetaosttäcke

  • 4 port
4 st laxfiléer
ca 1/2 förpackning fetaost
ca 1/2 dl creme fraiche
Italiensk dressingmix efter smak
citronpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Olja en ugnssäker form och lägg i filéerna. Peppra med citronpeppar. Blanda ihop creme fraiche, smulad fetaost och dressingmix i en skål. Fördela på fisken. Toppa med lite dressingmix. Skjuts in i ugnen i 15-20 min!

Sås:
Creme fraiche
majonäs
dill
salt
vitpeppar
saft av citron

Här är det bara till att smaka sig fram. Ibland lyxar jag till den och har i räkor, hackade crabsticks och hackat ägg :) supersmaskens.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är ju den jag brukar göra! Fast jag kör timjan istället för salladsdressingen! Apgott!

2011-10-11 @ 22:20:26
URL: http://ironinochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0