Födelsedagstårta till mamma!


Hög och fin botten! Gjorde den i en 16 cm springform. Fick ut 6 st bottnar!


för att dela den använder jag mig av en tårtdelare som man kan hitta på Ikea. Funkar perfekt!





Rak och fin botten!


Jag täckte tårtan med smörkräm med smak av Amarula. Locket gjorde jag i hälften marsipan och hälften sockerpasta. Blandar man ut marsipanen med sockerpasta blir den mer lätthanterlig och kladdar inte så mycket. Skulle den ändå kladda så hjälper det att pudra lite maizenamjöl på kaveln. Jag kavlar ut mina lock på ett silikonunderlägg som man kan köpa på Clas Ohlson.


Färdig! Fylld med vaniljkräm och schwiezernötfluff. Dekorationen har jag gjort i marsipan och sockerpasta.


Den blev mycket uppskattad. :) Grattis mamma på födelsedagen! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0